وبلاگ شخصی علی زمانی

پیرامون مطالعات و دلبستگی های شخصی

وبلاگ شخصی علی زمانی

پیرامون مطالعات و دلبستگی های شخصی

در این بلاگ ، تمام حوزه هایی که به نوعی علاقه مند به کار هستم رو می نویسم ،
گاهی در مورد فیزیک و مقالات و تحقیقات و کارهایی که علاقه به پیگیریشون دارم ،
گاهی در مورد نظریات جامعه شناختی و روانشانی ، گاهی در مورد افکار جهان بینی ، گاهی در مورد طراحی وب ،
هر چیزی که به نوعی علاقه مند هستم ، در این بلاگ می گنجد

پربیننده ترین مطالب

زندگی

دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵ ب.ظ

چند روز پیش یه چیز خیلی جالب برام پیش اومد ، یه کاری پیش اومد باید می رفتم جایی کار داشتم ولی پیاده بودم ، این وسط هم موقعیتی جور شد و یه نگاهی به زندگی مردم کردم و مثل همیشه نوع برخوردشون رو با زندگی رو می دیدیم 

یه چیزی که همیشه برام جالب بود ، این بود که مردم زندگی رو خیلی جدی میگیرن ، خیلی بهش بها میدن ، اونقدر جدی دنبالش می کنن که بیشتر مواقع غرقش میشن ، توش گم می شن ، چیزی که هیچوقت نتونستم انجام بدم .

نمی خوام بگم آدم بی خیالی هستم نه ، نوع دیدیم به زندگی بیشتر به چشم یه اتفاق هست که می افته و خوب و بدش  ، هرچی می خواد باشه  ، من فقط کاری رو می کنم که باید انجام بدم ، نه کمتر نه بیشتر ، نه اونقدر بی توجه که کلا از زندگی پرت بشم نه اونقدر درگیرش بشم که کلا بخشی از اسباب بازیش در بیام ، 

می بینم که اطرافیانم شب و روز تمام تلاش خودشون رو انجام می دن که زندگی کنن ، کار میکنن ، پول در میارن ، ازدواج می کنن ، بچه دار میشن ، و همیشه یه مسیر عادی رو طی  می کنن و همیشه سعی می کنن که زندگی رو راضی نگه دارند و این وسط خودشون رو نابود میکنن و کلا خودشون رو فراموش ، دلبستگی هاشون ، علایقشون  ، استعداد هاشون ، خودشون ، این وسط می شن یه مهره که باید بدون روح باشه و فقط نقش بازی کنه .

چند وقت پیش یه پرستار خانه ی سالمندان اومد بود آخرین گفته های افراد پیر رو که قبل از مرگشون گفته بودن رو انتشار داده بود ، یکی از بیشترین جمله ها این بود : کاش که اینقدر کار نمی کردم  ، کاش به خودم بیشتر اهمیت می دادم ، 

متاسفانه ما همیشه سعی می کنیم که یه مسیر روتین و معمولی رو طی کنیم و به چیزی برسیم که پدرانمون رسیدن ،درس ، کار ، ازدواج ، بچه داری ، و پیری ، تنهایی و نهایتش مرگ ،

ولی آیا واقعا زندگی یعنی همین ؟ یه مسیر و همیشه طی کنیم ؟ مسیری که هزاران سال هست داره طی میشه ؟ پس این وسط ما کی باید باشیم ؟ 

پس چیزی که باید باشیم چی میشه ؟ پس چرا خلق شدیم ؟ چرا خدا از خلق ما به خودش آفرین گفت ؟ که بیایم یه زندگی معمولی و ساده رو انجام بدیم و نهایتش یه سنگ قبر که سالی یه بار هم کسی نیاد یادی از ما کنه ؟ 

ولی میدونی چیه ؟ خیلی ها قبلا این مسیر رو نرفتن ، جنگیدن ، خودشون موندن ، با تمامی که زندگی برای زمین زدنشون داشت باز هم کم نیو وردن ، خودشون موندن و هرگز نمردن ، هرگز

به نظرم زندگی خیلی بیشتر از یه مشت اتفاق خوب و بد باید باشه ، خیلی بیشتر از کارهایی باید باشه که همه دارن انجامش می دن ، خیلی بیشتر از پول در اوردن ، کار کردن ، خیلی بیشتر از یه مسیر صاف و ساده باید باشه  ، خیلی بیشتر از یه اتفاق هست که یه بار اتفاق می افته 

به نظرم زندگی مثل تصمیمه ، یه اراده ، یه فکر که ما مسئول شکل گیریش باید بایشیم ، خود ما می سازیمش  ، خود ما تعیین می کنیم که پی باید باشه ، زندگی خود ما هستیم ، به شرطی که مال خودمون باشیم ، خودمون تعیین کنیم چه مسیری رو باید طی کنه ، شکست و برد معنی نداره ، همه ی اینا چیزایی هستن که به ما تحمیل شده ، به ما فهمونده شده که اینطوری فکر کنیم ، همه چیز خود ما هستیم ، به دنیا می یایم که چیزی رو که هستیم تعیین کنیم ، راه خودمون رو بسازیم ، به جایی برسیم که همیشه زنده باشیم ، قدرت کشف نادیده ها رو داشته باشیم ، اونقدر بزرگ بشیم که هرگز احساس نابودی نکنیم ، 

زندگی یعنی خود ما ، و هنوز نمی دونم چرا مردمی که توی خیابون دیدم ، یا توی مغازه ها ، یا اونایی که پیاده می رفتن چرا احساس زندانی بودن نمی کنن ، چرا احساس نمی کنن دارن کنترل میشن ؟ چرا نمی خوان خودشون باشن ؟

۹۱/۱۲/۰۷
علی زمانی

نظرات (۲)

سلام دوست گرامی چند وقتی بوده فقط ازدوستان سراغتونو میگرفتم خیلی دوست داشتم بدونم چکارمیکنیدو کجایید؟ تااینکه 2روز پیش بصورت تصادفی یکی از دوستان اسم شمارراآورد بلافاصله پیگیر شدم که گفتند وبلاگ داری مراجعه کردم . واین یاداداشت زیباتو دیدم خیلی جالب بود.آروزی موفقیت هرچه بیشتردارم
فرصتی شد و مزاحم اوقات نبودیم حضورا زیارتت میکنم
پاسخ:
سلام ، مرسی دوست عزیز ، 
دوستان همیشه به من لطف دارند ، متاسفانه به جا نیوردم ، یه معرفی کوچیک نمی کنید ؟
واقعا عالیه...

خیلی باید روش فکر کرد..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی