وبلاگ شخصی علی زمانی

پیرامون مطالعات و دلبستگی های شخصی

وبلاگ شخصی علی زمانی

پیرامون مطالعات و دلبستگی های شخصی

در این بلاگ ، تمام حوزه هایی که به نوعی علاقه مند به کار هستم رو می نویسم ،
گاهی در مورد فیزیک و مقالات و تحقیقات و کارهایی که علاقه به پیگیریشون دارم ،
گاهی در مورد نظریات جامعه شناختی و روانشانی ، گاهی در مورد افکار جهان بینی ، گاهی در مورد طراحی وب ،
هر چیزی که به نوعی علاقه مند هستم ، در این بلاگ می گنجد

پربیننده ترین مطالب

انسان و کامپیوتر

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۵۲ ب.ظ

به نظرم آدم ها هم باید رفتار هاشون رو مثل کامپیوتر کنند ، دقیق و همه چیز سر جاش ، خودم چیزای زیادی یا ازش یاد گرفتم. برای مثال ، سیستم عامل لینوکس ، بیشتر از اینکه بهم اطلاعات کامپیوتری بده ، بهم کمک کرد تا خودم رو اصلاح کنم.

سیستم لینوکس یه هسته ی مرکزی داره به نام کرنل که هسته ی اصلی سیستم است  ، وظیفه ی کرنل اینه که با سخت افزار های سیستم شما ارتباط برقرار میکنه و در اصل بخش اصلی سیستم عامل محسوب میشه . ، البته باید بگم که کرنل به هیچ وجه یه بخش کاربردی نیست ،فقط اجزای اصلی سیستم شما رو شناسایی میکنه . حالا ، هر کسی با توجه به نیازش می یاد ماژول ها  و پلاگین هایی رو می نویسه به به کرنل اضاف میکنه و به قولی خصوصی سازی میکنه ، یکی از وضایف اصلی بنیاد لینوکس هم آپدیت کردن و بهینه کردن کرنل هست !

حالا  چرا این رو گفتم ، کرنل رو بزارید شخصیت اصلی یا خود آگاه شما ، سخت افزار ها رو بزارید توانایی های ذاتی هر کسی یا خود ناآگاه ، و رفتار ها و توانایی هاتون رو هم بزارید ماژول ها و اکستنشن هایی که برای سیستم نوشته میشه .

بحث من سر اینه ، اگه ما همیشه در حال کار روی شخصیت اصلی خودمون باشیم و همیشه به روزش کنیم ، مشکلاتش رو پیدا کنیم  و همیشه سعی کنیم بهترین قابلیت ها رو براش آماده کنیم ، افکارمون رو بهینه کنیم ، فکر های مخرب رو حذف کنیم ، عقده هایی که جامعه و محیط به ما تحمیل میکنند رو پیدا کنیم و اصلاحشون کنیم ، همیشه یه هسته ی اصلی خواهیم داشت که به روز و سریع و چابک هست و همیشه می تونیم بهش اعتماد کنیم و ترسی از آلودگی و کد های مخرب نمی تونیم داشته باشیم . خب این مرحله ی اصلی ..

حالا همونطور که یه سیستم عامل برای ارتباط به کاربرانش نیاز به ماژول ها و پلاگین ها و نرم افزار های مختلفی داره تا بتونه یه کار خاص رو انجام بده ... ما هم برای ارتباط با محیط مادی و بیرون یه به قولی اجتماع باید بر اساس نیاز هامون رفتار هامون رو بسازیم ، رفتار هایی که با شخصیت و هسته ی اصلی ما سازگار باشند ، نه رفتار هایی که از محیط بیرون به ما تحمیل میشوند و با هسته ی اصلی ما سازگاری ندارند ! 

اگه همیشه متکلی به هسته ی اصلی خودمون باشیم و همیشه سعی کنیم که تمرکز اصلی رو روی اون داشته باشیم ، چشم ما به رفتارهامون ابزاری خواهد بود نه هدف ، همیشه افکار و  عقایمون رو بازبینی و اصلاح میکنیم و بر اساس نیاز با بیرون ارتباط برقرار میکنیم ، بر اساس باور هامون رفتار هامون رو میسازیم.. البته همونطور که توی نوشته ی قبلی "  عزت نفس "  در مورد کنترل رفتار ها نوشته بودم ، موقعی که رفتار هامون رو ساختیم ، به کمک عزت نفس می تونیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم 

این چیزی هست که من از کامپبوتر یاد گرفتم و در مورد خودشناسی من بهش میگم یه شخصیت ایده عال و قوی که هیچ وقت تسلیم نمیشه و محکم هست . 

۹۱/۱۱/۱۴
علی زمانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی